کارگاه آموزش دفاع شخصی

نحوه آموزش دفاع شخصی از دبستان به کودکان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

 

بسیاری از پدران می خواهند به بچه ها یاد بدهند که با  زورگویی  از خود دفاع کنند ، اما گاهی اوقات صحبت ، نتیجه بهتری می دهد.

شیوع قلدری در مدارس باعث شده برخی والدین به کلاس های دفاع شخصی برای بچه ها روی بیاورند. والدین دیگر ممکن است فکر کنند کلاس های دفاع شخصی مانند واکنشی شدید نسبت به هیاهوی قلدری است که توسط خوانندگان اخبار محلی بدون نفس خارج می شود. اما هر دو نوع والدین کمی اشتباه دارند. نوسان دادن به كودك به عنوان یك بچه متوسط ​​، به او مهارت زندگی مشكوكی می بخشد ، اما ممكن است بهترین روش نباشد. نکته ای که در مورد آموزش دفاع شخصی به بچه های کوچک وجود دارد این است که اتخاذ رویکرد عملی تری نتیجه می دهد.

master niyazi “آنچه در صنعت می گوییم این است که 99 درصد از کل مبارزات 100 درصد قابل اجتناب است.” “تا زمانی که کسی کاملاً به شما حمله نكرده باشد ، با ادعای كلامی ، تشدید كلامی یا دور شدن از دسترس ، همه چیز حل می شود.”

ادعای کلامی یا تنش زدایی یکی از ارکان دفاع شخصی است که غالباً توسط والدین خیرخواه و طرفداران ضد زورگویی کنار گذاشته می شود. وی اظهار داشت که برخی از این موارد احتمالاً به دلیل خلوصی است که برخی والدین در تدریس به فرزندان خود دارند که باید صریح صحبت کنند و از نظر لفظی ابراز وجود کنند ، از ترس اینکه این کار بی ادبانه است.

master niyazi “در پایان روز ، توانایی شما در ادعای کلامی خود ، یا حرف زدن ، بدون دادن نتیجه عاطفی که آنها به قلدر می دهند ، مهم است.” “کودکان باید این مهارت را یاد بگیرند.”

 فقط وقتی صحبت از بین می رود ، همه چیز باید فیزیکی شود. وی می گوید: “شما در صورت صدمه دیدن جسمی حق دارید از خود دفاع کنید.” اما این به معنای نوسان دفاعی و  زورگویی نیست. چون وقتی بچه ها شروع به نوسان می کنند ، این بازی هرکسی است. بعلاوه ، برای ناظران خارجی ، هیچ راهی وجود ندارد که تشخیص دهد کدام کودک متجاوز است. این یک یادداشت به ویژه مهم در مدارس است که وقتی موضوع دست و پا زدن است ، سیاست تحمل صفر دارند.

کودکان “با متجاوزان خود” مقابله کنند. بنابراین بهتر است بچه ها به جای پرتاب مشت ، نزدیک شوند و دستان خود را به مهاجم خود بپیچند که بیشتر شبیه یک کشتی گرفتن یا جیو-جیتسو باشد. هنگامی که یک کودک بسیار نزدیک به یک متجاوز است ، او گزینه های بسیار کمتری دارد.  “اگر مهاجم نزدیک شما شد ، آنقدر به آن نزدیک شوید که صدمه زدن به شما دشوار شود.” این در نهایت از کودک محافظت می کند ، که باید هدف باشد.

چگونه می توان دفاع شخصی را به بچه ها در مدرسه  آموزش داد

با یادگیری اینکه کودک به صورت قاطعانه ابراز قاطعیت می کند یا اینکه با ایستادن در مقابل خود و عدم واکنش عاطفی که به قلدر می دهد ، احساسات را کاهش دهد ، این کار را شروع کنید.برای قرار دادن عوامل استرس زای سبک بر روی کودک از نقش آفرینی استفاده کنید که به آنها کمک می کند نحوه واکنش به یک زورگو یا پرخاشگر را نشان دهند.نوسان دادن را به کودک یاد ندهید. در عوض به آنها آموزش دهید که یک منطقه حائل را حفظ کنند یا با متجاوزی که فیزیکی شده است مقابله کنند تا گزینه های موجود برای حمله را کاهش دهد.کودک را در دوره آموزش دفاع شخصی و  یا ورزش های رزمی خوب ثبت نام کنید.

والدینی که نمی توانند یا نمی خواهند فرزند خود را وارد هنرهای رزمی یا آموزش دفاع شخصی کنند ، باید حداقل از موقعیت های قلدری با کودکان به صورت نقش آفرین اطمینان حاصل کنند تا احساس آمادگی کنند. به هر حال شبیه سازی  قلب تمام آموزش های رزمی است. از کودکان نمی توان به گونه ای عکس العمل نشان داد که منطقی باشد اگر آنها هرگز تمرین نکرده باشند. نکته مهم این است که این نقش ها باید شامل تنش زدایی کلامی باشد

اگر برای والدین مهم باشد ، کمی وقت میگزارند “کمی به بچه فشار بیاورید. می توانید از آن نتیجه خوبی بگیرید. ”

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *