دفاع شخصی

4 حرکت اساسی دفاع شخصی که همه باید بدانند

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

با این نکات ایمنی و مانورهای اساسی از خود محافظت کنید (و احساس قدرت کنید).

 

فکر می کنید اگر هرگز مورد حمله قرار گرفتید می توانید از خود دفاع کنید؟ فقط به این دلیل که شاید بتوانید سخت ترین کلاس های تمرین را پشت سر بگذارید ، لزوماً بدان معنی نیست که می دانید چگونه از خود محافظت کنید. اما کاملاً باید جارت آرتور ، کارشناس دفاع شخصی در شهر نیویورک و مالک مشترک می گوید: “دانش بنیان دفاع شخصی نه تنها شما را ایمن تر می کند و احتمال زنده ماندن در حمله خشونت آمیز را افزایش می دهد ، بلکه به احساس اعتماد به نفس و قدرت شخصی نیز کمک می کند.” از دفاع شخصی جارت و جنی.

اگرچه فکر کردن در مورد شرایط واضحی که ممکن است مورد حمله قرار بگیرید آسان است ، اما مواردی که چندان واضح نیستند ، یعنی زمانی که در ماشین هستید. زنان تمایل دارند هنگام بررسی پیام ها ، سوار اتومبیل خود نشسته و بنشینند – این عادتی است که در واقع می تواند مشکل ساز باشد. تری جوری ، دکترا ، کمربند مشکی درجه چهار و خالق DFWM می گوید: “اگر شکارچی شما را تماشا کند ، این فرصت مناسب برای آن شخص است که در کنار مسافر قرار گیرد ، [شما را تهدید کند] و به شما بگوید کجا بروید. به همین دلیل است که به محض سوار شدن در ماشین ، به عنوان یک عادت باید بلافاصله درها را قفل کرده و خارج شوید.

پیشگیری می تواند بهترین محافظت باشددفاع شخصی در واقع قبل از نیاز به واکنش در برابر بدترین حالت – با خودآگاهی و راهکارهای پیشگیری آغاز می شود. اولین قدم توجه به محیط اطراف است. این بدان معناست که فقط پیاده روی و پارکینگ در مناطق دارای نور مناسب است. هنگام نزدیک شدن به اتومبیل یا درب ورودی ، کلیدهای خود را (در صورت تمایل با سوت یا اسپری) به راحتی در دسترس نگه دارید.اگر در یک مهمانی هستید ، با دوستان خود همراه باشید و اگر حتی برای چند ثانیه یک نوشیدنی دور از چشم خود گذاشته اید ، یک نوشیدنی جدید تهیه کنید. هنگام قرار ملاقات ، به خانواده یا دوستان خود بگویید که کجا می روید ، به خصوص اگر این قرار ملاقات اول یا قرار نابیناست. اگر کسی شما را به انجام کاری سوق می دهد که نمی خواهید انجام دهید ، بدانید که حق ترک آن را دارید. و البته تلفن همراه خود را شارژ کنید و آن و شارژر را روی خود داشته باشید.

درست کردن صحنه درست است

قسمت دوم پیشگیری شامل به صدا درآوردن زنگ خطر است. اگر کسی در چهره شما است یا در شرایطی قرار دارید که ایمن یا ناراحت کننده نیستید ، “فریاد بزنید”.  “شما در حال جلب توجه دیگران هستید و به شکارچی می فهمانید که هدف آسانی نیستید.”

 

اگر  در چنین وضعیتی قرار گرفتید ، وقت آن است که به حالت فرار بروید – می خواهید هر کاری را که برای فرار و زنده ماندن لازم است انجام دهید. و به یاد داشته باشید و  بدانید که حتی می توانید در برابر کسی بزرگتر یا قویتر از خود فرار کنید.  این چیزی است که باید بخاطر بسپارید.آسیب پذیرترین مناطق (شما و آنها) را بشناسید.تحقق این امر نیاز به برخی دانش ها در مورد مناطق آسیب پذیر دارد. برای مبتدیان ، مناطقی که در معرض حمله قرار دارند مناطقی هستند که بر روی دیدن و تنفس تأثیر می گذارند ، بنابراین چشم ، بینی ، دهان و گلو. همچنین در مقابل ایستادن روی زمین آسیب پذیرتر هستید.  گرچه قرار گرفتن در هنگام حمله به زمین احتمال واقعی است ، اما ماندن روی پاها باید در اولویت باشد.در همین حال ، مناطقی از بدن فرد مهاجم که بیشترین آسیب پذیری را دارد ، نه تنها چشم ، بینی و گلو ، بلکه همچنین کشاله ران است.  “حمله موثر به این مناطق به احتمال زیاد یك مهاجم را كند می كند ، بی حس می كند و یا آن را متوقف می كند.”

4 حرکت اساسی برای دفاع از خود که همه باید بدانندخوشبختانه لازم نیست کمربند مشکی در کاراته داشته باشید تا یاد بگیرید چگونه از خود دفاع کنید. فقط این چهار حرکت دفاع شخصی را در خانه مرتباً تمرین کنید تا در صورت مواجه شدن با استفاده از آنها احساس اطمینان کنید.موضع آماده چه موقع از آن استفاده کنید: این را از راه دور به عنوان راهی برای تعیین مرز شدید بدن به بدن (مانند کسی که شما را دنبال می کند) یا وقتی که درگیر ارسال حملات فیزیکی هستید استفاده کنید.

روش انجام این کار:

یک: بایستید و پاها را به اندازه عرض شانه ، دست ها در کنار هم قرار دهید. انگشتان پا را به سمت جلو نگه دارید ، با پای غیر مسلط خود یک قدم طبیعی به جلو بردارید تا پاها لرز شود. هر دو زانو را کمی خم کنید ، پاشنه عقب را بالا بیاورید ، دستان خود را در مقابل صورت قرار دهید و دست های خود را حدود 12 اینچ از صورت و کف دست ها به سمت جلو ، چانه را بچرخانید و کمی شانه ها را بالا بیاورید. وزن بدن را بین هر دو پا تقسیم کنید ، و آن را بیشتر در گلوله ها در مقابل پاشنه قرار دهید.

دو:اعتصاب کف دستچه موقع از آن استفاده کنید: این یک اقدام آخرین گزینه برای ایجاد فرصت های فرار است. آرتور می گوید: “این بهترین حالت هنگامی است که صورت مهاجم مسدود نشده یا پوشانده نشده باشد و شما می توانید با بازوهای کشیده به صورت برسید.” روش انجام این کار: از وضعیت آماده شروع کرده و دستان خود را بالا نگه دارید. با چرخش مفصل ران و شانه ، کف دست چپ را به طور انفجاری مستقیم بیرون دهید ، با نوک انگشتان به سمت بالا و آرنج به سمت پایین. برای محافظت از صورت دست راست را بالا نگه دارید. بلافاصله بازوی چپ را پس زده ، حالت شانه و ران را به مربع برگردانید. در حالی که پا در همان وضعیت قرار دارد ، با کف دست خود کف دست بزنید (حتماً ران راست را بچرخانید) ، سپس یک ترکیب چپ به راست را امتحان کنید. اگر چپ دست هستید ، یک ترکیب راست چپ را تمرین کنید. دست باید باز بماند (یعنی مشت نکنید) و پا از کف باید با بینی مهاجم تماس بگیرد. حرکات دفاع شخصی اساسی برای دانستن: شروع ضربه به Groinاعتبار: یجی کیم

سه: ضربه جلو به Groinچه موقع از آن استفاده کنید: این یک اقدام آخرین اقدام دیگر برای ایجاد فرصت های فرار است. آرتور می گوید ، این امر خصوصاً درمقابل کسی که قد بلندی دارد بسیار مفید است ، خصوصاً اگر نمی توانید برای حملات کف دست به کف دست او برسید. چگونه این کار را انجام دهیم: با آماده نگه داشتن دست ها ، از وضعیت آماده شروع کنید پای راست را خم کرده و زانوی راست را به سمت بالا حرکت دهید. به محض این که زانوی راست بالای خط کمر شما قرار گرفت ، باسن های خود را دراز کنید (تقریباً به سمت عقب خم شوید تا در پای چپ / پای بارگیر شما نیرو ایجاد کند) و با زانوی راست مستقیم به کشاله ران حمله کنید ، انگشتان پا را به سمت پایین و از راه دور نگه دارید. بلافاصله پای راست را پشت سر خود رها کرده و به حالت آماده بازگردید.

چهار: پانچ Hammerfistزمان استفاده:  تقریباً در هر موقعیتی که خود را در معرض خطر قرار دهید به حرکت Hammerfist Punch تکیه کنید. اگرچه برای ضربه مستقیم به مهاجم به صورت ، به ویژه بینی ، فک یا شقیقه ، بسیار کارآمد است. نحوه انجام این کار: در Ready Stance شروع کنید. دست غالب را بالا بیاورید ، در آرنج خم شوید (مثل اینکه برای پرتاب توپ آماده می شوید). باسن ها را به سمت مهاجم بچرخانید و بازوی مسلط را پایین بیاورید و با قسمت پایین گوشتی مشت به صورت حمله کننده ضربه بزنید. اگر این حرکت را تمرین می کنید ، به Ready Stance برگردید و تکرار کنید. در یک سناریوی واقعی ، مشت بزنید و در حالی که مهاجم ناتوان است ، بدوید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *