دفاع شخصی

حرکات اساسی دفاع شخصی که هرکسی می تواند انجام دهد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

 اگر شخصی قصد حمله فیزیکی به شما را داشته باشد آیا می توانید از خود و عزیزانتان دفاع کنید؟

این سوالی است که اکثر ما نمی خواهیم آن را در نظر بگیریم ، اما متأسفانه خشونت یک واقعیت زندگی است. خوشبختانه ، صرف نظر از قدرت ، اندازه یا آموزش قبلی ، هر کسی می تواند چندین روش دفاع شخصی موثر را بیاموزد. در اینجا نحوه آماده سازی و ایمن ماندن در شرایط خشونت آمیز دنیای واقعی آورده شده است. پیشگیری بهترین دفاع شخصی است اول ، به یاد داشته باشید که پیشگیری بهترین دفاع شخصی است. مهاجمان ، اهدافشان هرچه باشد ، به دنبال اهداف آسیب پذیر و غیرمنتظره هستند. بنابراین نکات ایمنی عمومی مانند آگاهی از محیط پیرامون خود ، فقط پیاده روی و پارک در مکان هایی با نور مناسب ، در دست داشتن کلید هنگام نزدیک شدن به درب یا اتومبیل ، تغییر مسیر و زمان سفر و سایر امنیت شخصی را رعایت کنید. موارد احتیاط. جدا از اجتناب از رویارویی ، اگر می توانید موقعیتی را خنثی کنید )با کسی صحبت کنید که به شما حمله فیزیکی نکند( یا با تحویل کیف پول / کیف پول یا هر آنچه که آنها می خواهند فرار کنید. پول خود را تحویل دهید تا جنگ کنید. هیچ چیز شما ارزش زندگی شما و سلامتی شما را ندارد. اگر برای جلوگیری از خشونت اجتناب ناپذیر باشد ، شما می خواهید پیش از زمان خود بدانید که چگونه  مقابله کنید – حتی درمقابل شخص بزرگتر یا قوی تر از شما نیز ممکن است. در اینجا برخی از روش های اساسی دفاع شخصی وجود دارد که می تواند شما را در امان نگه دارد: بلند شوید و به عقب برگردید به محض اینکه مهاجم شما را لمس کرد یا مشخص شد که فرار امکان پذیر نیست ، با صدای بلند فریاد بزنید )” (“!OFF BACKو او را فشار دهید )برای سادگی ما از “او” برای بقیه موارد استفاده خواهیم کرد مقاله ، اگرچه حریف شما می تواند زن باشد(. این کار دو کار انجام می دهد: این به شما کمک می کند و به مهاجم می فهمد که هدف آسانی نیستید. این ممکن است همه مهاجمان را منصرف نکند ، اما با صدای بلند کسانی که به دنبال طعمه آسان هستند هشدار می دهد. موثرترین اعضای بدن برای ضربه زدن هنگامی که در تقابل قرار می گیرید ، فقط چند ثانیه و چند حرکت فرصت دارید تا قبل از تصمیم گیری در مورد مبارزه امتحان کنید. قبل از اینکه یک مهاجم کنترل کامل شما را بدست آورد ، باید همه تالش خود را انجام دهید  تا آنجا که ممکن است انرژی خود را حفظ کنید – تا صدمه وارد کنید تا بتوانید دور شوید. )این زمان مدنی نیست. در یک برخورد فیزیکی که به دفاع از خود می طلبد ، آسیب می بیند یا آسیب می بیند.( بنابراین قسمت هایی از بدن را هدف قرار دهید که می توانید بیشترین آسیب را به راحتی وارد کنید: چشم ها ، بینی ، گوش ها ، گردن ، کشاله ران ، زانو و پاها. بسته به موقعیت مهاجم و نزدیک بودن او مشخص می کند که به کجا حمله خواهید کرد و با کدام قسمت از بدن خود استخدام خواهید کرد. وقتی می توانید با یک ضربه به زانوی او برسید ، نزدیکتر قدم نزنید ، بگویید با بینی خود ضربه بزنید. هنگام زدن هدف به نیمه بالایی بدن ، از دست خود استفاده خواهید کرد. ضربه های موثر را می توان با لبه بیرونی دست خود در حالت دست چاقو ، ضربه کف دست یا ضربه بند به اهداف نرمتر یا مشت محکم حلقه شده وارد کرد.

چشم ها: همانطور که می توانید تصور کنید ، انگشتانتان را فشار می دهید ، ضربه هایتان را فشار می دهید یا با انگشتان یا انگشتانتان چشم های خود را می خارانید. علاوه بر اینکه درد زیادی ایجاد می کند ، این امر باید حداقل با تداخل موقت در بینایی وی ، فرار شما را آسان کند.

بینی: اگر مهاجم نزدیک شما است ، از پاشنه کف دست خود استفاده کنید تا به زیر بینی او ضربه بزند. تمام وزن بدن خود را به حرکتی بیندازید تا بیشترین درد را داشته باشد و او را مجبور کنید تا چسب شما را شل کند. اگر او پشت سر شما است ، می توانید با آرنج به بینی او ضربه بزنید )از پهلو یا جلو(. در هر صورت ، استخوان های بینی را هدف بگیرید. گردن: طرف گردن یک هدف بزرگتر است ، جایی که هم شریان کاروتید و هم رگ گردن قرار دارند. می توانید با ضربه دست چاقویی )همه انگشتان دست را صاف و محکم به هم بچسبانید و انگشت شست را بچسبانید و از ناحیه انگشت کمی خم شوید( به طور موقت مهاجم خود را در کنار گردن بی حس کنید. )برای آسیب دیدگی بیشتر ، می توانید آرنج خود را به گلوی مهاجم خود فرو کنید در حالی که وزن بدن را به جلو می کشید.

زانو:  زانو یک هدف ایده آل برای دفاع از خود است ، از هر زاویه آسیب پذیر است و به راحتی لگد می زند بدون اینکه خطر ابتال به پای شما را داشته باشد. از طرف زانو لگد بزنید تا آسیب ببیند یا مهاجم خود را تا حدی ناتوان کنید. لگد زدن به جلوی زانو ممکن است آسیب بیشتری ایجاد کند اما احتمال کمتری در عدم تعادل وجود دارد. از آرنج ، زانو و سر خود استفاده کنید. آن قسمت هایی از بدن هستند که هنگام برخورد حساس ترین هستند. اکنون در اینجا قسمت هایی از بدن برای ایجاد آسیب به طور موثر استفاده شده است: آرنج ، زانو و سر )این سلاح های داخلی استخوانی بدن شما هستند اشیا روزمره ای که با خود حمل می کنید یا اشیایی که در محیط زندگی خود دارند می توانند به عنوان سالح به نفع شما باشند برای اطمینان بیشتر در حالی که در تاریکی به خانه می روید ، یک کلید یا قلم بین انگشت وسط و انگشت خود بگیرید. در فضای باز ، می توانید کمی خاک یا ماسه به چشم مهاجم خود بریزید. به زنان اغلب گفته می شود که عطر یا اسپری مو را به چشمان مهاجم بپاشند. نکته این است که ، هرچه می توانید استفاده کنید تا دفاع خود را قویتر کنید برای الهام بیشتر ، برخی از فیلم های جکی چان را تماشا کنید(. وزن خود را اهرم کنید. اندازه ، وزن و قدرت شما در رابطه با حریف مهم نیست ، شما می توانید با استفاده استراتژیک از بدن و قانون ساده فیزیک از خود دفاع کنید. این اصل در پشت سیستم های ورزش های رزمی مانند جوجیتسو و سایر برنامه های دفاع شخصی است که در آن فرد کوچکتر قادر به شکست یک بزرگتر است. تیم الرکین در سیستم دفاع شخصی Focus Target Training خود می آموزد که ضربه زدن مشت زدن یا لگد زدن نیست ، بلکه پرتاب وزن بدن به صورت استراتژیک به سوی کسی است. شما نمی خواهید در آنجا بایستید و با یک مهاجم مشت یا لگد بزنید. در یک موقعیت خشونت آمیز ، آسیب رساندن به او با استفاده از حرکات کارآمد و هدفمند بسیار مهم است. اصولا آن نقاط فشار ذکر شده در بالا را هدف قرار دهید ، اما از وزن خود استفاده کنید تا بیشترین آسیب را وارد کند.

چگونه از وزن بدن خود در این روش “نقطه آسیب دیدگی” استفاده کنید ، تقریباً 4 -علامت  همچنین توجه داشته باشید که این روش که توسط سازمان های اجرای قانون استفاده می شود ، می تواند مهاجم را به شدت آسیب برساند.( مچ دست: گراسی جیو-جیتسو مکتب دیگری برای دفاع از خود است ، مکتبی که تکنیک های اصلاح شده جوجیتسو را ارائه می دهد که افراد عادی )یا حتی ضعیف( می توانند انجام دهند.  وقتی مهاجمی مچ شما را گرفت ، چه باید کرد. به جای عقب کشیدن و تالش برای بیرون آمدن از حالت نگهداری ، به حالت اسکات بنشینید و یک حالت قوی بگیرید ، سپس به جلو خم شوید و آرنج خود را تا سمت بازو به سمت او خم کنید تا جایی که دیگر نتواند مچ شما را بگیرد. چوک های جلو و عقب نگه داشته می شود: به همین ترتیب ،  آرنج خود را به داخل خم کنید تا از مچ دست خارج شود ، اما سپس برای رهایی از فشار به سمت بالا فشار دهید.

تکنیک هایی را برای خارج شدن از حالت خفه کردن جلو و نگه داشتن خفه عقب ارائه می دهم: یک دست را به سمت پایین بچرخانید تا حمله مهاجم را بشکنید سپس از آرنج یا بازوی بازوی دیگر خود در موقعیت ضربه چاقو برای ضربه زدن به مهاجم استفاده کنید.

آغوش خرس: Maga Krav سیستم دفاع شخصی تن به تن نیروهای دفاعی اسرائیل است ، با تکنیک هایی برای دفاع در برابر گرفتن و نگه داشتن واقع گرایانه. دفاع Maga Krav را برای زمانی که شخصی شما را از پشت نگه می دارد نشان می دهد: وزن خود را رها کنید و سعی کنید با آرنج به سر او ضربه بزنید یا پاهایتان را با پاهای خود فشار دهید. اگر این کار نکرد ، انگشتان او را به عقب بکشید تا مجبور شوید شما را آزاد کند ، از حالت محکم بچرخد و با زانو / لگد به او حمله کنید. )کشیدن انگشتان نیز در بعضی موارد حرکت م inثر در حالت خفگی است.( موقعیت نصب: اگر مهاجم شما را روی زمین سنجاق کند ، می توانید با این روش Jitsu-Jiu Gracie محکم باشید تا در بالای صفحه باشید. با یک دست روی مچ او را قالب کنید و با استفاده از دست دیگر خود را از پشت آرنج خود بگیرید و بازوی خود را به سینه خود گیر دهید. سپس با استفاده از پای خود پا و پای او را به دام بیندازید ، باسن خود را بلند کرده و روی زانوها برگردانید تا بالا بیاید.

حمله جنسی:  تقریباً تمام مراحل حمله جنسی به زنان چهار مرحله دارد:

1 )هدف غیرقابل شناسایی را شناسایی کن ، 3 )هدف را خسته کنید ، و 4 )حمله جنسی را انجام دهید. ما می خواهیم در مرحله دوم با تمام توان و حرکاتی که در بالا داریم بجنگیم. در مرحله سوم ، درست قبل از اینکه فرد مهاجم حمله جنسی خود را انجام دهد ، تمام کاری که او می خواهد انجام دهد این است که قربانی را خسته کرده و کنترل کامل را بدست آورد ، بنابراین در آن مرحله در نتیجه مقابله با نتیجه ممکن است نتیجه معکوس دهد و باعث اتلاف انرژی شود. برنامه آموزش توانمندسازی زنان گریسی به زنان می آموزد که بفهمند چه زمانی وارد آن مرحله شده اند ، جایی که واقعاً به دام افتاده اند و دیگر در مرحله حرکات دفاعی نیستند – و خود را تسلیم  می کنند. ( در آن لحظات تقسیم شده ، شکارچی فکر خواهد کرد شما تسلیم شده اید و دست خود را شل کرده و به شما فرصتی برای دور شدن می دهد.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *