آموزش دفاع شخصی حرفه‌ای

تکنیک‌های سریع و موثر آموزش دفاع شخصی

احساس لذت‌بخشی است که با آموزش هنرهای دفاع شخصی بتوانید از حمله شکارچیان و مهاجمان در امان بمانید و با دفاع از خود بتوانند آنها را ناکام بگذارید. تکنیک‌های زیر به شما کمک می‌کند در شرایط سخت بتواند موثرترین دفاع ممکن را انجام دهید با این حال توصیه می‌کنیم برای قوی شدن در فنون دفاع شخصی به صورت تخصصی و زیر نظر مربی حرفه‌ای تمرین کنید. در صورتی که هیچ‌گاه تاکنون تمرین‌های دفاعی یا رزمی انجام نداده‌اید بهتر است شروع کار شما زیر نظر یک مربی و متخصص باشد.

یک تکنیک موثر برای وقتی که مهاجمان و زورگیرها مرد هستند

این یک واقعیت غیرقابل انکار است که اکثریت مهاجمان، سارقان و زورگیران مرد هستند. شناخت آناتومی و استفاده بهینه از نقاط قوت و ضعف طرف مقابل می‌تواند یک امتیاز مثبت در دفاع شخصی باشد. وقتی مهاجم شما مرد است اگر بتوانید ضربه دقیق و موثری به بیضه‌های شخص وارد کنید تا حدود زیادی می‌تواند او را از ادامه تهاجم بازدارید. در این حال درد شدید و ناگهانی مانع از ادامه حمله مهاجم شده و می‌تواند زمان و فرصت مناسبی برای ترک محل یا درخواست کمک از دیگران ایجاد کند. توجه کنید که زدن ضربه به این ناحیه از بدن می‌تواند با پا، دست، کیف یا هر وسیله یا شیئی در دسترس باشد.

همواره توجه داشته باشید که درگیری فیزیکی و استفاده از تکنیک‌های فراگرفته دفاع شخصی باید آخرین راه حل در هر مواجهه با چنین مواردی  باشد چرا که ممکن است شرایط فیزیکی شما با مهاجم برابر نبوده و یا به هر دلیل شما در موقعیت برتر نباشید، بنابراین از این تکنیک‌ها فقط باید برای دفاع استفاده کرده و هرگز برای درگیری پیش‌قدم نشوید.

ضربات سریع و موثر به چشم و گلوی مهاجم

ضربه زدن با دست به گلو و چشم مهاجم در هنگام درگیری فیزیکی می‌تواند در رهای از دست مهاجم نقش موثر و سریعی ایفا نماید. مجددا یادآوری می‌کنیم که هدف اصلی این ضربات در دفاع شخصی باید رهایی از دست مهاجم و ایجاد فرصت برای ترک موقعیت خطر یا درخواست کمک باشد و هرگز نباید در هنگام درگیری با مهاجمین پیش قدم شوید. نباید تصور کنید که در مسابقه هستید. در درگیری هر لحظه ممکن است آسیب ببینید مگر این که از آمادگی جسمی و دفاعی کافی برخوردار باشید.

آموزش دفاع شخصی حرفه‌ای

از دیگر تکنیک‌های سریع و موثر محکم گرفتن و نگه موهای مهاجم از جلو و پشت است. اگر موهای مهاجم کوتاه بود این تکنیک موثر نیست چرا که با یک حرکت سریع از دستان شما خارج می‌شود.  اگر خودتان موهای بلندی دارید سعی کنید سر و موهای خودتان را دور از دسترس مهاجم قرار دهید تا از موهای شما به عنوان عامل تضعیف و حمله استفاده نکند. همچنین اگر مهاجم گردن شما را گرفت دست‌هایتان را روی چشمهایش بگذارید و فشار دهید تا ناچار شود سر و گردن شما را رها کند.

آموزش دفاع شخصی حرفه‌ای

 

ضربه زدن با روی پا به زانو و به کشاله های مهاجم از دیگر تکنیک‌هایی است که باعث می‌شود بتوانید مهاجم را از ادامه حمله بازدارید مشروط بر این که فاصله کافی با مهاجم داشته باشید. در هنگامی که مهاجم شما را بغل کرده یا به شما می‌چسبد بسته به موقعیت می‌توانید با پاشنه پا به انگشتان پای طرف مقابل ضربه بزنید. ضربه زدن به شکم، سینه و دنده‌های در این موقعیت می‌تواند به جدا شدن از مهاجم کمک کند. هرچقدر در هنگام درگیری با مهاجمین با آنها فاصله داشته باشید فرصت و قدرت دفاع بیشتری دارید.

آموزش دفاع شخصی حرفه‌ای

در هنگامی که مهاجم از پشت به شما حمله کرده یا شما را بغل کرد می‌توانید با پشت سر ضربه‌ای به صورت او وارد کنید. اگر شکارچی از پشت گلوی شما را گرفته است می توانید یکی از انگشتان حریف را باز کرده و به خلاف حرکت انگشتان فشار وارد کنید تا ناچار به رها کردن شما شود. از جلو سرشانه شما را گرفت دست مخالف سرشانه او را بگیرید اگر با دست راست سر شانه چپ شما را گرفته شما با دست راستتان را به پشت دست شکارچی گذاشته و با دست چپ آرنج مهاجم را از زیر به سمت راست فشار دهید تا مهاجم خم شود و به زمین نزدیک شود.

آموزش دفاع شخصی حرفه‌ای

اگر در فضایی احساس خطر کردید سعی کنید در هنگام دست دادن برای احوال پرسی مواظب انگشتان خود باشید و آنها را محکم ببندید. انگشتان باز می‌تواند در هنگام درگیری یک موضع فشار ایجاد کند. در این حالت اگر شخص مقابل شما هدف دیگری (به غیر از دست دادن) داشته باشد نمی‌تواند از این موضع به‌عنوان نقطه حمله استفاده کند.

برای داشتن یک دفاع شخصی موثر شناخت و تمرین تکنیک‌های دفاع اهمیت زیادی دارد. استفاده از ابزارهای در دسترس بخشی این تکنیک‌های موثر است که در بخش‌های بعد به معرفی چند نمونه از آنها خواهیم پرداخت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *