آموزش دفاع شخصی

کیک بوکسینگ و فواید آن

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

فواید کیک بوکسینگ

وقتی در حالت حمله قرار می‌گیرید، هم‌زمان ۸ عضو بدن درگیر انجام حرکت می‌شوند: مشت‌های دست، آرنج، زانوها و ران‌ها. ترکیب تمرینات کاردیو مثل پرش از روی طناب و کمی دویدن همراه با تمرینات قدرتی باعث می‌شود تا تمام بدن تحت فشار قرار بگیرد و کالری زیادی بسوزانید.

لوپز می‌افزاید: «ازآنجایی‌که هم‌زمان با سوزاندن کالری، به تناسب اندام هم می‌رسید، سوپرمدل‌های زیادی به این رشته روی آورده‌اند. با یادگیری اصول کیک بوکسینگ می‌توانید علاوه‌بر تقویت بدن، بدون انجام دادن حرکاتی مثل کرانچ، به تناسب اندام در شکم هم برسید. مشت زدن باعث می‌شود عضلات دلتوئید و عضلات بازوها تقویت شوند و ضربات پا، به باسن و ران‌ها شکل می‌دهد.»

تمرینات کیک بوکسینگ باعث افزایش حداکثر اکسیژن مصرفی vo2max می‌شود

کیک بوکسینگ به‌صورت ست‌های ۲-۳ دقیقه‌ای انجام می‌شود و درادامه، ۳۰-۶۰ ثانیه استراحت درنظر گرفته می‌شود. این تمرینات از نوع تمرینات اینتروال خواهند بود. تمرین کردن در دامنه ترشح هورمون لاکتوز (هورمونی که باعث حس درد در عضله می‌شود) یا تمرین کردن در محدوده بی‌هوازی باعث می‌شود تا قلب به‌صورت بهینه‌تر کار کند.

کیک بوکسینگ باعث افزایش استقامت عضلانی می‌شود

اغلب حرکات کیک بوکسینگ به‌صورت تکرار و با سرعت بالا هستند. مشت‌های سرعتی به‌همراه مشت‌های قدرتی و ضربات پی‌درپی‌ پا باعث افزایش استقامت عضلانی می‌شود. شما این حرکات را به‌مدت ۲-۳ دقیقه انجام می‌دهید و عضله فرصت ریکاوری ندارد.

استرس را کاهش می دهد.

با جای دادن حرکات کیک بوکسینگ انرژی بالا در برنامه ورزشی خود می توانید چند دقیقه بدون استرس مشت و ضربه بزنید. حرکات در کیک بوکسینگ چندین گروه عضلانی اصلی را به چالش می کشد و به سرعت یک تمرین تمام بدن را برای شما فراهم می کند.

 

سطح اعتماد به نفس را افزایش می دهد.

مبارزه کیک بوکسینگ به آزادسازی اندورفین هایی که روحیه شما را بهتر می کنند کمک می کند و حس اعتماد به نفس شما را افزایش می دهند. اندورفین ها همچنین به ایجاد حس شادی و مثبت اندیشی تا چند ساعت پس از تمرین کمک می کنند.

هماهنگی بهبود می یابد.

اگر شما از مشکلات وضعیت بدن رنج می برید و هماهنگی ضعیفی دارید، می توانید بدن خود را قوی کنید و واکنش ها و مهارت های هماهنگ سازی بدن خود را تقویت کنید. ضربه ها و مشت های سریع در برنامه ی تمرینی کیک بوکسینگ، به شما فرصت تمرکز انرژی برای اجرای موفق هر حرکت را می دهد.

 

 مگا کالری ها را می سوزاند.

ورزش کیک بوکسینگ تناسب اندام می تواند در هر ساعت، 800 کالری بسوزاند و این افزایش متابولیسم بدن به چربی سوزی بدن شما کمک می کند. یک برنامه ی کاردیوی انرژی بالا، برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام سریع عالی است.

تمرین متقاطع ایده آل

اگر شما چند هفته به طور مداوم در حال تمرین بر روی تردمیل هستید، نیاز به یک استراحت از برنامه ی کاردیوی معمول خود دارید. شما می توانید برای انجام تمرینات سنگیتر، وزنه ی مچ دست یا پا بپوشید یا برای مقاومت بیشتر، فقط یک جفت دستکش سبک بپوشید. فقط یک یا دو دوره تمرین در هر هفته می تواند به شما در دستیابی به تناسب اندام کمک کند.

 

 انرژی را افزایش می دهد.

ورزش رزمی کیک بوکسینگ یک تمرین کاردیوی انرژی بالا می باشد که بدن و ذهن شما را تقویت می کند و سطح انرژی شما را بالا خواهد برد. شما در این ورزش، نفس نفس می زنید و سموم بدن از طریق تعریق از بدن شما خارج می شود؛ این فرایند سطح انرژی بدن شما را بالا خواهد برد.

 

وضعیت بدنی را بهبود می بخشد.

اگر شما در تمام مدت روز پشت کامپیوتر نشسته اید، تمرینات کیک بوکسینگ، آن دسته از عضلات بدن شما را که در تمام طول روز به آنها توجهی نشده به چالش خواهد کشید و شروع به ساختن هسته ی اصلی بدن خود می کنید. عضلات اصلی بدن شما در اطراف دیواره شکم مورد هدف تمرینات کیک بوکسینگ قرار می گیرند، چرا که شما برای تعادل نیاز به استفاده از کمر و شکم خود دارید.

آیا کیک بوکسینگ خطرناک است؟

علی رغم هیجان و جذابیت تمرینات کیک بوکسینگ، به دلیل احتمال آسیب، شرکت کنندگان باید بسیار مراقب باشند. این سوال برای بسیاری از افراد پیش می آید که آیا کیک بوکسینگ خطرناک است؟

یک پژوهش قدیمی انجام شده توسط محققان، مربیان کیک بوکسینگ و کیک بوکسینگ کاران را مورد نظر سنجی قرار داد. آنها متوجه شدند که میزان آسیب های گزارش شده بسیار بالا می باشد که این در واقع یکی از معایب کیک بوکسینگ است. بیش از 31 درصد از مربیان و بیش از 15 درصد از شرکت کنندگان کلاس، تجربه ی یک آسیب مرتبط با کیک بوکس را گزارش کردند. دلایل این آسیب ها مختلف بود.

عمده دلایلی که ممکن است باعث آسیب دیدن در کیک بوکسینگ شوند عبارتند از:

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *